Het gebruiken van Social Media biedt jou de mogelijkheid om in contact te blijven met jouw klanten, ook wanneer ze niet in jouw zaak/winkel zijn of door jouw winkelstraat lopen. Door bijvoorbeeld iets over jouw zaak, werk of producten te vertellen, maar ook om van hen te horen wat ze vinden van jouw winkel. Dit gebeurde voor de komst van Social Media vooral in kleine kring tijdens verjaardagen. Tegenwoordig worden positieve en negatieve ervaringen met het grootste gemak gedeeld met vele anderen. Het is dus de hoogste tijd om de presentatie van een bedrijf te combineren met de kracht van internet.
Digitale band
Waar het om draait is het opbouwen van een (digitale) band met jouw klanten en het verzorgen van de communicatie richting jouw klanten en prospects. Denk aan productpresentaties, beeldvorming, aanbiedingen en acties. Veel bedrijven maken/leveren prachtig werk, terwijl je daar in bijvoorbeeld de winkel nauwelijks iets van terug ziet. Via Social Media kun je dit uitstekend onder de aandacht brengen.
Facebook – nog altijd het grootste Social Media platform ter wereld!
Twitter – wordt met name zakelijk gebruikt! Het dwingen om jouw boodschap in 140 posities te verwoorden is nog altijd een zeer sterk punt. Een actief Twitter account is bijzonder goed voor jouw online vindbaarheid.
Pinterest – een van de snelst opkomende Social Media kanalen. Zeer geschikt voor een bedrijf, daar Pinterest uitermate visueel is ingesteld. Hiernaast is het zeer gemakkelijk direct kunnen doorlinken naar jouw website of webwinkel een geweldige functionaliteit!
Heb je een actie in jouw winkel? Gun jouw fans of volgers het grootste voordeel!
Middels Social Media kun je jouw vakmanschap dagelijks onder de aandacht brengen bij jouw klanten! De manier om jouw zaak of product of dienst “top-of-mind” te krijgen!
Winacties zijn nog altijd een van de succesvolste manieren om klanten aan je te binden!